Egmont, Warszawa 2021.
Gra zespołowa
Trzeci tom komiksów dotyczących gry Minecraft to propozycja dla najmłodszych jednocześnie zachęcająca do podjęcia komputerowego wyzwania i - do wyrozumiałości wobec rówieśników. Jest tu fabuła oparta na przekraczaniu granic wirtualnego i rzeczywistego świata - jak często w historiach fabularnych dotyczących Minecrafta, i tutaj mowa jest o grupie dzieci, które spędzają czas razem, chociaż połączone są za pomocą internetu. Dzieci z różnych stron świata: niektóre jeszcze nigdy się nie widziały - doskonale się razem dogadują i tworzą świetny zespół. Prym w nim wiedzie Grace, dziewczynka, która najlepiej zna się na odwiedzanym uniwersum. Grace uważana jest za autorytet, bez niej inni nie odważyliby się na odkrywanie nieznanego: a trafiają na tajemniczy portal, który doprowadzi ich nie wiadomo dokąd. Cała nadzieja w Grace: ta dziewczynka wie, jak unikać niebezpieczeństw i na pewno wymyśli, co zrobić w sytuacji zagrożenia. Normalnie byłby to powód do dumy, ale Grace czuje coraz większą presję. Traci radość z gry, nie ma ochoty rozmawiać o swoich emocjach. W efekcie oddala się od swoich przyjaciół. Stara się znaleźć pocieszenie poza grą - zresztą jej koledzy z drużyny również wiedzą, że poza komputerami i smartfonami istnieje życie. Dwóch bohaterów po raz pierwszy spotyka się w realu, pozostali mają wakacyjne plany polegające nie tylko na elektronicznych rozrywkach. Grace jako jedyna cierpi z powodu odpowiedzialności w grze do tego stopnia, że musi coś w swojej codzienności zmienić. A ponieważ nie szuka pomocy u bliskich - reaguje bardziej impulsywnie. Tymczasem dzieci z tego akurat zespołu są bardzo wyrozumiałe i wiedzą, jak się zachować. Kiedy tylko przekonają się, że Grace potrzebuje odpoczynku i wsparcia - są w stanie ją uratować. W ogóle w tym komiksie daje się wyczuć nastawienie na solidarność bohaterów w każdych okolicznościach. W grze - w nieznanym świecie Minecrafta - przeżywają przygody ich awatary, wiele tu niespodzianek, zagrożeń, a także potyczek. Ale kiedy bohaterowie wracają do rzeczywistości, czeka ich kolejna porcja silnych przeżyć. W tym wypadku jeszcze bardziej liczą się umiejętności działania w grupie - wyrozumiałość wobec innych, otwartość, prowadzenie dialogu, wsparcie dla tych, którzy tego wsparcia potrzebują. Dzieci z komiksu są rozsądne, co nie przeszkadza im w dobrej zabawie razem. Przemycają w dialogach wskazówki dla odbiorców, którzy znaleźliby się w podobnej sytuacji - wiadomo, że przez to opowieść wypada nieco bardziej dydaktycznie, ale ponieważ komiks kierowany jest do młodych czytelników, to nie przeszkadza tak bardzo, liczy się dostarczenie dzieciom narzędzi do rozwiązywania problemów. Jest ten komiks barwnym zaproszeniem do gry w Minecrafta.
Recenzje, wywiady, omówienia krytyczne, komentarze.
Codziennie aktualizowana strona Izabeli Mikrut
tu-czytam.blogspot.com to strona z recenzjami: portal literacki tworzony w pełni przez jedną osobę i wykorzystujący szablon bloga dla łatwego wprowadzania kolejnych tekstów.
Nie znajdzie się tu polecajek, konkursów, komciów ani podpiętych social mediów, za to codziennie od 2009 roku pojawiają się pełnowymiarowe (minimum 3000 znaków) omówienia książek.
Zapraszam do kontaktu promotorki książek i wydawnictwa.
Zabrania się kopiowania treści strony. Publikowanie fragmentów tekstów możliwe wyłącznie za zgodą autorki i obowiązkowo z podaniem źródła. Kontakt: iza.mikrut@gmail.com
Nie znajdzie się tu polecajek, konkursów, komciów ani podpiętych social mediów, za to codziennie od 2009 roku pojawiają się pełnowymiarowe (minimum 3000 znaków) omówienia książek.
Zapraszam do kontaktu promotorki książek i wydawnictwa.
Zabrania się kopiowania treści strony. Publikowanie fragmentów tekstów możliwe wyłącznie za zgodą autorki i obowiązkowo z podaniem źródła. Kontakt: iza.mikrut@gmail.com
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz