Rebis, Poznań 2024.
Zarządzanie
Żeby nie trzeba było dokonywać samodzielnych wyborów, żeby najciekawsze i najwięcej wnoszące do świadomości odbiorców artykuły nie przepadły przez efemeryczne publikacje prasowe, żeby wreszcie stworzyć wielowymiarową lekturę dla szerokiego grona odbiorców. „Harvard Business Review” otwiera swoje łamy dla specjalistów, którzy są w stanie przeanalizować zmiany w zarządzaniu czy w świecie ekonomii. Sporo przemian pojawiło się w następstwie pandemii – i teraz stopniowo udaje się wychwytywać ich znaczenie dla firm i przedsiębiorstw. To, co najbardziej perspektywiczne, włącza się do książkowego przeglądu – tak, żeby odbiorcom uświadomić rodzaj przemian oraz nazwane potrzeby. Te artykuły, które zostały zebrane w publikacji, mają skłaniać do dyskusji i zachęcać do refleksji, rzucać nowe światło na sferę biznesu i wskazywać kierunki rozwoju. Niektórzy autorzy starają się znaleźć konkretne firmy, które realizują wyznaczane strategie, inni – uogólniają i wytyczają plany działania, żeby ułatwić odbiorcom decyzje podejmowane pod wpływem lektury. Pozwalają zajrzeć za kulisy biznesowych postaw lub uzasadniać konkretne wybory.
W ramach kolejnych artykułów odbiorcy dowiedzą się między innymi, jak zmienia się postawa menedżerów (i czego oczekuje się od nich obecnie, bo dotychczasowe strategie niekoniecznie w postpandemicznym świecie mogą się sprawdzić). Menedżerowie muszą się dowiedzieć, jak wspierać swoje zespoły i jak coachować pracowników. Jeśli rezygnowali z indywidualnych spotkań – uznając je za stratę czasu lub energii – teraz dowiedzą się, dlaczego nie powinni unikać rozmów z podwładnymi, a także – jak je prowadzić, żeby wypadły jak najbardziej efektywnie. Pojawia się tu opowieść o kryptowalutach i blockchainie (możliwościach i ograniczeniach). Są obawy związane z kryptowalutami, albo typowe oceny. Jeden artykuł jest poświęcony sprzedaży livestreamowej – i roli portali społecznościowych w znajdowaniu klientów. Jeden artykuł został poświęcony erze gniewu – a dokładniej kwestiom związanym z zarządzaniem, które musi uwzględniać metody radzenia sobie z gniewem i włączać w zarządzanie elementy kompetencji miękkich. Nieco bardziej hermetyczne (przynajmniej z perspektywy czytelników z zewnątrz) stają się dwa kolejne artykuły, o różnorodności, równości i włączaniu (DEI) w miejscu pracy i o związku między celami ESG a wynikami finansowymi. To, co pozostaje blisko w każdym miejscu pracy, to temat zróżnicowania wiekowego (i unikania stereotypów wiążących się z wiekiem), rola indywidualnych spotkań i kierowania karierą pracowników oraz empatia zwierzchników, czy tak zwane miękkie umiejętności w zakresie zarządzania ludźmi. Całość zamyka artykuł poświęcony znaczeniu kosmosu dla wszystkich firm – tu udowadnia się, jak nowe technologie ułatwiają start i rozwój przedsiębiorstw – ale też wytycza się nowe kierunki działań i poszukiwań pozwalające na jak najlepsze wykorzystanie osiągnięć technologicznych.
Jest to zatem książka mocno zróżnicowana, wielopoziomowa i prowadząca do pozytywnych zmian – pokazuje nie tylko osiągnięcia biznesowe czy odkrycia związane z prowadzeniem firmy dzisiaj, ale też – zestaw wyzwań, z jakimi mierzą się zwierzchnicy. Artykuły tu zebrane warte są zachowania i przeanalizowania – więc cieszy fakt, że dzięki wersji książkowej będą mogły dotrzeć do większego grona odbiorców.
Recenzje, wywiady, omówienia krytyczne, komentarze.
Codziennie aktualizowana strona Izabeli Mikrut
tu-czytam.blogspot.com to strona z recenzjami: portal literacki tworzony w pełni przez jedną osobę i wykorzystujący szablon bloga dla łatwego wprowadzania kolejnych tekstów.
Nie znajdzie się tu polecajek, konkursów, komciów ani podpiętych social mediów, za to codziennie od 2009 roku pojawiają się pełnowymiarowe (minimum 3000 znaków) omówienia książek.
Zapraszam do kontaktu promotorki książek i wydawnictwa.
Zabrania się kopiowania treści strony. Publikowanie fragmentów tekstów możliwe wyłącznie za zgodą autorki i obowiązkowo z podaniem źródła. Kontakt: iza.mikrut@gmail.com
Nie znajdzie się tu polecajek, konkursów, komciów ani podpiętych social mediów, za to codziennie od 2009 roku pojawiają się pełnowymiarowe (minimum 3000 znaków) omówienia książek.
Zapraszam do kontaktu promotorki książek i wydawnictwa.
Zabrania się kopiowania treści strony. Publikowanie fragmentów tekstów możliwe wyłącznie za zgodą autorki i obowiązkowo z podaniem źródła. Kontakt: iza.mikrut@gmail.com
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz