Studio Emka, Warszawa 2025.
Autopromocja
Jest to książka nietypowa – bo też i temat oznacza, że należy przystąpić do działania, a nie czytać. Karina Misztal i Małgorzata Siedlik przygotowują dla odbiorczyń dostępne powszechnie narzędzie, które pozwoli im odnaleźć się na rynku. W ten sposób czytelniczki mają nabrać pewności siebie i wiary w sukces, a do tego przygotować się na kolejne wyzwania związane z budowaniem strategii marketingowych. Nie da się ukryć, że książkę traktują bardziej jak rodzaj autoreklamy, albo wystąpienia motywacyjnego – faktyczne porady, wskazówki i zalecenia dałoby się tu zmieścić na niewielkiej objętości. Zdecydowanie odbiorczynie, które nie lubią się przemęczać czytaniem, mogą się tu lepiej poczuć: nikt nie będzie ich zmuszał do analizowania długich i skomplikowanych wywodów, wszystko ma stawać się jasne naturalnie i z czasem. „Jak stworzyć strategię marki z ChatGPT” to jednak wydawnictwo interaktywne: trzeba będzie wiele razy korzystać z kodów QR, żeby realizować ćwiczenia lub sprawdzać przykłady podawane przez autorki. Misztal i Siedlik przede wszystkim nie chcą budować tradycyjnej narracji: nie mają pomysłów lub treści – ani ochoty – na wypełnianie tekstem kolejnych stron. Czasami podają wyliczenia, jeśli chcą czytelniczki do czegoś przekonać – częściej jednak polegają na pojedynczych hasłach, chwytliwych wypowiedziach albo nawiązaniach do własnych doświadczeń. To miniaturowe motywacyjne pogadanki – jednoakapitowe, jednozdaniowe – i w pełni wystarczające, jeśli odbiorczynie mają wkrótce zabrać się do pracy i korzystać z narzędzia podawanego przez autorki. ChatGPT jest tu trochę na doczepkę – to wykorzystanie zainteresowań rynkowych. O wiele więcej obie autorki mają do powiedzenia w kwestii budowania strategii marki osobistej. I tu podsuwają narzędzia i wskaźniki, które mogą się przydać czytelniczkom. Jak na ograniczanie narracji – bardzo mocno wgryzają się w tematykę kampanii marketingowych, pokazują, że znają się na tym – żonglują hasłami i narzędziami, których używanie polecają też odbiorczyniom. Trzeba będzie więc wykonać sporo pracy, żeby przyswoić sobie kolejne pojęcia i praktyki. ChatGPT to nie tylko wabik na czytelniczki, ale też zachęta dla tych mniej kreatywnych lub niepewnych: oto pojawia się coś, co umożliwi błyskawiczne generowanie treści, dokonywanie porównań i tworzenie postów do mediów społecznościowych (zgodnie z duchem klikbajtów).
„Jak stworzyć strategię marki z ChatGPT” to książka, która wygląda jak album. Na potrzeby publikacji autorki zapozowały w kilku stylizacjach w sesji zdjęciowej – i teraz każde wolne miejsce na stronie to powrót do szczęśliwych wizerunków, dowodów na sukces. Fakt, że część ujęć się powtarza, nie ma znaczenia: i tak w formie ozdobnika mógłby się pojawić najwyżej kolejny krótki cytat, a nie da się przerobić na cytaty całego tekstu. Bardziej strategia marki niż korzystanie ze sztucznej inteligencji się tu liczy – ale i to przyda się odbiorczyniom, które nie wiedzą, jak odnaleźć się na agresywnym rynku.
Recenzje, wywiady, omówienia krytyczne, komentarze.
Codziennie aktualizowana strona Izabeli Mikrut
tu-czytam.blogspot.com to strona z recenzjami: portal literacki tworzony w pełni przez jedną osobę i wykorzystujący szablon bloga dla łatwego wprowadzania kolejnych tekstów.
Nie znajdzie się tu polecajek, konkursów, komciów ani podpiętych social mediów, za to codziennie od 2009 roku pojawiają się pełnowymiarowe (minimum 3000 znaków) omówienia książek.
Zapraszam do kontaktu promotorki książek i wydawnictwa.
Zabrania się kopiowania treści strony. Publikowanie fragmentów tekstów możliwe wyłącznie za zgodą autorki i obowiązkowo z podaniem źródła. Kontakt: iza.mikrut@gmail.com
Nie znajdzie się tu polecajek, konkursów, komciów ani podpiętych social mediów, za to codziennie od 2009 roku pojawiają się pełnowymiarowe (minimum 3000 znaków) omówienia książek.
Zapraszam do kontaktu promotorki książek i wydawnictwa.
Zabrania się kopiowania treści strony. Publikowanie fragmentów tekstów możliwe wyłącznie za zgodą autorki i obowiązkowo z podaniem źródła. Kontakt: iza.mikrut@gmail.com
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz