Rebis, Poznań 2023.
Przekrój w firmie
"100 lat Harvard Business Review. Biznesowe artykuły i koncepcje stulecia" to potężny tom dla wszystkich zainteresowanych przemianami w zarządzaniu i rozwojem pomysłów marketingowych. Na przykładzie przedstawianych tu artykułów widać wyraźnie, jak ewoluowało podejście do prowadzenia firmy. Autorzy tego wyboru starają się pokazywać teksty wartościowe, ważne i przełomowe, do dzisiaj dające do myślenia, ale też wpisujące się w sam rozwój myśli biznesowej. Znajdą się tutaj artykuły poświęcone równości płci i ras w miejscu pracy, znajdą się wywiady z tymi, którzy próbowali przeprowadzić rewolucję na rynku biznesowym i zwracali uwagę na aspekty do niedawna nieobecne w dyskursie publicznym. Znajdą się treści związane ze strategiami marketingowymi na przykładach kolejnych firm (tych, które odniosły sukces i tych, które musiały się przebranżowić, żeby przetrwać). Analizy zachowań menadżerów i dyrektorów, szefów w firmach i działań promocyjnych. Jest tu mowa o tym, czego potrzebują pracownicy i jak nimi kierować, jak szukać motywacji w zespole i jakich błędów nie popełniać. Wszystko to tworzone jest na bieżąco, z potrzeby chwili - i odnosi się do aktualnej sytuacji na rynku. Dzisiaj zatem do części artykułów z tego tomu trzeba będzie przyłożyć nieco inne narzędzia interpretacyjne - część odkrywczych koncepcji dawno funkcjonuje w wersji znacznie bardziej rozwiniętej, część wydaje się dzisiaj archaiczna. Liczy się tu jednak uniwersalne podejście do ludzi tworzących firmy - i do mechanizmów rynkowych, które nie zmieniają się aż tak gwałtownie, żeby teksty stały się niepotrzebne czy wprowadzające w błąd. Warto je prześledzić i przyjrzeć się omawianym strategiom - żeby móc później przełożyć wiadomości z historii biznesu na dzisiejsze realia. Różni autorzy odnoszą się do różnych aspektów prowadzenia firmy, jedni będą zwracać większą uwagę na relacje w zespole, dla innych istotne będą wyłącznie wyniki zależne od sytuacji na rynku. Za każdym razem naświetla się tutaj inny aspekt - i to wielki atut książki.
Ten tom spodoba się nie tylko liderom grup i dyrektorom - wydawnictwo dotrzeć może do zwykłych czytelników, a oni także znajdą tu sporo porad i wskazówek dla siebie - wydobędą je bez trudu z ciekawych artykułów i komentarzy. Liczy się tu precyzja i uważne obserwowanie przemian na rynku - z tego można wyciągać wnioski na przyszłość. Z kolei przyszłość - czyli dzisiejszy odbiór - może zasugerować konieczne zmiany w firmach i zespołach. Sięganie po dawne artykuły nie musi być stratą czasu, przynosi szereg wartościowych spostrzeżeń i pozwala lepiej zrozumieć działania na rynku. Teksty zostały tak dobrane, żeby przyciągać czytelników i żeby pokazać im różne modele biznesowe. Ta lektura to nie tylko ciekawostka dla zainteresowanych prowadzeniem firmy i współpracą z ludźmi, ale także zestaw rozwiązań dla zwykłych ludzi - tak, żeby łatwiej im było odnaleźć się w dzisiejszym świecie.
Recenzje, wywiady, omówienia krytyczne, komentarze.
Codziennie aktualizowana strona Izabeli Mikrut
tu-czytam.blogspot.com to strona z recenzjami: portal literacki tworzony w pełni przez jedną osobę i wykorzystujący szablon bloga dla łatwego wprowadzania kolejnych tekstów.
Nie znajdzie się tu polecajek, konkursów, komciów ani podpiętych social mediów, za to codziennie od 2009 roku pojawiają się pełnowymiarowe (minimum 3000 znaków) omówienia książek.
Zapraszam do kontaktu promotorki książek i wydawnictwa.
Zabrania się kopiowania treści strony. Publikowanie fragmentów tekstów możliwe wyłącznie za zgodą autorki i obowiązkowo z podaniem źródła. Kontakt: iza.mikrut@gmail.com
Nie znajdzie się tu polecajek, konkursów, komciów ani podpiętych social mediów, za to codziennie od 2009 roku pojawiają się pełnowymiarowe (minimum 3000 znaków) omówienia książek.
Zapraszam do kontaktu promotorki książek i wydawnictwa.
Zabrania się kopiowania treści strony. Publikowanie fragmentów tekstów możliwe wyłącznie za zgodą autorki i obowiązkowo z podaniem źródła. Kontakt: iza.mikrut@gmail.com
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz