Harperkids, Warszawa 2023.
Świat gry
Najlepszy sposób na poznanie nowinek w Minecrafcie to czekanie na kolejny "Rocznik". "Rocznik 2024" pokazuje, czego spodziewać się po dodatkach i uzupełnieniach do gry i jak najpełniej wykorzystywać elektroniczną rozrywkę. Przegląd ciekawostek obejmuje jednak również... współpracę z różnymi firmami (Crocs, Burberry czy BBC Earth) - odzwierciedlającą się w uzupełnieniach. Autorzy książki wykorzystują kolejnych bohaterów z gry (także tych świeżo wprowadzanych) w roli przewodników - żeby zaprezentować nowości. Dzieci dowiedzą się o nowych mobach, a także o rodzajach broni lub narzędzi. Poznają przepis na farmę i na zamek z wieżyczkami, nauczą się, jak dosiadać wielbłądy i kiedy warto splądrować osadę, a kiedy lepiej żyć z miejscowymi w zgodzie. Będzie tu można zaprojektować własną skórkę albo nauczyć się rysować owcę z gry, a także poznać szereg niespodzianek, które wprowadzili twórcy (i które dostępne są tylko dla wtajemniczonych). Tych, którzy marzyli o tajnym przejściu w bibliotece, czeka informacja, jak zaprojektować takie miejsce. Inni będą bawić się krzyżowaniem mobów , albo porównywać możliwości w trybie single player albo multiplayer. Sporo tu podpowiedzi, ale też mnóstwo działań kreatywnych: dzieci już na poziomie oglądania książki mogą zająć się projektowaniem odpowiednich elementów ze świata gry, tak, żeby przygotować się lepiej do działania już w elektronicznej rzeczywistości. Z pewnością "Rocznik 2024" jest dobrą reklamą Minecrafta: przekona odbiorców, którzy do tej pory grali - bo dowiedzą się, co jeszcze uda się z gry wydobyć - ale też i nowych graczy, którzy zastanawiają się, czy spikselowana przestrzeń będzie im odpowiadać. Tutaj mogą nie tylko popracować nad przyszłymi rozrywkami, ale też zainteresować się konkretnymi rozwiązaniami z gry.
Mnóstwo tu grafik - w końcu tomik składa się w dużej części ze screenów lub wydobywanych motywów z gry, żeby obrazki przyciągały uwagę dzieci i zachęcały do sprawdzania informacyjnych podpisów. Ale autorzy tomiku stawiają także na interaktywność: przekonują najmłodszych do działania za sprawą klasycznych łamigłówek przerobionych tak, żeby wpisywały się w świat Minecrafta. Nie zdziwią nikogo labirynty, porównywanki czy wykreślanki słowne - jeśli ma to przyczynić się do zwiększenia zainteresowania publikacją i w konsekwencji także grą. Wiele tu także wewnętrznych odnośników: poszczególne tematy powracają w formie zajawek w różnych zestawieniach - i wtedy autorzy odsyłają do konkretnych miejsc w książce, tak, żeby nie powtarzać informacji i nie zmęczyć tym dzieci. "Rocznik 2024" to dobrze przygotowany gadżet, nie klasyczna lektura, ale pomoc w graniu dla tych, którzy świat Minecrafta traktują poważnie i potrzebują usystematyzowanej wiedzy na temat kolejnych rozwiązań. Jest w tej książce mnóstwo zachęt do wejścia w świat gry - ale też sporo praktycznych wskazówek dla tych dzieci, które samodzielnie nie poradziłyby sobie z powielaniem proponowanych rozwiązań: rozbite na poszczególne kroki działania mogą się rzeczywiście przydać.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz