PWN, Warszawa 2018.
Reklama i marka
„Content marketing i social media” to publikacja, która w nowym wydaniu powraca na rynek – wyczekiwana przez odbiorców książka w przejrzysty i konkretny sposób pokazuje, jak poruszać się w gąszczu mediów społecznościowych, by zareklamować swój produkt i dotrzeć z marką do odbiorców. Barbara Stawarz-García daje solidne podstawy do działania w zmieniającym się szybko internetowym światku i pozwala zrozumieć, jak prowadzić kampanie reklamowe w internecie – i o wiele więcej. „Content marketing i social media” to zatem obowiązkowa lektura dla wszystkich tych, którzy klientów poszukują poza tradycyjnymi źródłami – i zestaw wskazówek umożliwiających sprawne poruszanie się po meandrach internetu. Nie oznacza to, że każdy, kto do tej pory lekceważył marketingowy potencjał Facebooka czy Instagrama po przeczytaniu tej pozycji stanie się mistrzem internetowej sprzedaży – ale tom pomoże odbiorcom, którzy z tych narzędzi korzystali intuicyjnie. Trzeba bowiem mieć podstawy funkcjonowania w SEO, żeby podpowiedzi okazały się wartościowe i skuteczne. A autorka już samym podtytułem pokazuje, że zna się na rzeczy. Łączy wiedzę o tradycyjnych środkach reklamy z szansami, jakie dają w tej dziedzinie nowe media. Nie posługuje się wyłącznie przykładami, raczej szuka uniwersalnych porad o dużym stopniu konkretności. Tworzy coś w rodzaju skryptu dla czytelników – pozwala przestudiować mechanizmy pozyskiwania klientów z różnych perspektyw i ze wskazaniem niezbędnego wkładu pracy. Uczy systematycznego budowania sieci kontaktów oraz tego, jak kreować firmowe profile, by stać się atrakcyjnym w oczach internautów. Oczywiście w ten sposób trochę usuwa w cień oryginalność i granie nowymi – niepowtarzalnymi – pomysłami, ale i tak przypomina użytkownikom portali społecznościowych, czym mogą skusić odbiorców, by zamienić ich w kupujących wiernych marce.
Wśród tematów szeroko omawianych przez autorkę są tu między innymi wizerunek doskonałego klienta – rzecz przydatna nie tylko w SEO i jedyna podstawa spoza mediów elektronicznych, pisanie tekstów na strony internetowe (to z kolei umiejętność, które jeszcze nie uczy się w szkołach, gatunek zbyt świeży, żeby przykuwał uwagę, a przecież rządzący się swoimi prawami). Uczy budowania strategii content marketingowej i metod na przyciągnięcie uwagi, podpowiada, jak sprawdzać skuteczność działań. Wybiega w przyszłość, wskazując kierunki, w jakich temat może się rozwijać. Wybiera kilka charakterystycznych i powszechnie znanych portali, dodaje do nich blogi jako kolejne narzędzie komunikacji z klientami i rozpatruje pod kątem możliwości sprzedażowych. Z rzadka zdarzają się autorce drobne wpadki (kiedy znak => interpretuje jako emotkę a nie strzałkę kierującą do linku), ale z reguły okazuje się autorytetem, dobrze rozczytuje zasady marketingu internetowego. Wybiera tylko fragment do analizowania – ale jednocześnie ten fragment jest najbardziej opanowany przez amatorów w dziedzinie e-marketingu, można zatem sądzić, że „Content marketing” to nie tylko wychowywanie sprawnych i skutecznych sprzedawców, ale i świadomych konsumentów – użytkowników internetu. Jest ta książka pełna przydatnych porad, fachowych i celnych uwag, od razu do wprowadzania do profilu firmy. Autorka wyjaśnia, dlaczego nie powinno się bagatelizować potęgi SEO i przekonuje, żeby wykorzystywać portale społecznościowe do budowania wizerunku. To publikacja, którą przestudiować powinien każdy zainteresowany kształtowaniem marki w internecie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz